Our journey

Mesti setiap orang ade pengalaman tentang percutian masing-2 kan ?. Mesti bestkan ?.
Kan ??
Kann ???
Kannn ???
Actually , skola Amirul ade wat family day dekat Tanjung Bidara Bech Resort pade 2 & 3 . 11 . 2012. . Mulenye , aku dengan mak aku xmau join the club , biarlha bapak aku dgn Amirul jeb pegi , tapi cikgu Amirul 2 beriye-2 sangat memujuk kitorang sehinggekan mak aku pun xsampai hati =’( . So , setelah berbincang dan menggunakan talian hayat kitorang sekuarge pun ikut , tapi xnaik bas ah , naik kete sendiri ^_^ . Jimat kan ?. Lagi pun naik bas nie xda privcy lha Sebelum bertolak , aku kat umah packing baju Amirul dgn baju aku lha , kemas umah bagai nak rak -.-‘ (macam pegi seminggu lak aih) . Y paling xtahan aku basuh gile-2 kete bapak aku 2 , nak-2 bahagian dalam .. Umaik aih .. Simen kemain ag banyak .. Pas solat Jumaat je , dengan pantas kitorang bersiap-2 pergi ke sekolah Tunku Syed Idrus . Bila sampai je kat sane , bas da standby kat tepi sekolah ..

  

(Ikut blakang bas memang lambatlha nak-2 hujan xlame pas 2 , bak kate pepatah “Biar lambat asal selamat”) . Xsampai 1 jam , kitorang pun tiba dengan selamat . Alhamdulillah =)

Firstly , dorg nie sume kene beratur dulu lha sebab cikgu Nora nak agihkan chalet . Then , petang 2 , pas solat Asar baru ade sukaneka .

(2 dia adik aku , besar sungguh)


(Sebelum acare 2 , tangkap gamba ramai-2 dulu . Kenang-kenangan lha katekan .)


   

(Okay , gamba y first 2 acare terompah gergasi , second picture 2 pulak acare individu , tiup belon sampai pecah .. Eiee , xgemar betul aku , Y third 2 pulak acare semakin jauh semakin sayang ke ape tah , alaa , y baling belon jangan sampai pecah 2 .. Y keempat nie gamba iman nak mintak penyepak , -.-“ apekene tah dy mase nie .. Selepas  acare nie habis dan hadiah telah diberikan , kitorang diberi mase sampai kul 8.30pm , nak rehat-2 bagai sebab malamnye ade acara graduasi dan makan malam )

(Nielha chalet kitorang , boleh tahan jugakkan ? , ) 

 

(Bilik kitorang straight je terus dapur =.=” , kat chalet nie ade 2 bilik , 2 katil setiap bilik , tv plasma siap Astro , 1 sofa panjang untuk 3 orang ,  2 tandas dan 1 bilik air . Fuhlmak , boleh keje dekat kaunter pertanyaan da nie . Hehehe .. )


Ayah da rendah da dari Amirul , hahaa =D . Okay , malamnye pulok nak pi makan-2 ngan majlis gradusi 2 lha , macam aku ckpkn tadi . Pakaian memang kene formal lha . Baju y Amirul pakai 2 actually baju bapak aku , hehee , muat seh ..

   

Telupe lak nak tangkap gamba lauk-pauk mase 2 , xpe ah . Family day nie baru pertame kali dianjurkan  oleh skola Amirul , tapi not bad gak lha walaupun FIRST time . Congrats cikgu Nora . Selepas acare graduasi dan makan-2 nie , terus balik chalet , besok pagi nak mandi-mande ^^ . Lupe nak cakap , aku dengan banggenye pertame kali dapat cabutan bertuah . Yiihhaaaaa ^^ . First time beb ! Teruje gile babeng taw x mase 2 sampai aku suh Iman y g amek hadiah .

 

Okay nampak x aku kat picture petame dari kiri tue ?. Hahaa , macam mak orang daa =..=” . Selepas sarapan , terus bebudak nie mandi kolam , aku pun ape lagi  ,  join due kaki lha  ,  Xlame pun , dalam 2 jam je , sebab kene kemas-2 bag then chek out dalam kul 12:30pm . Sebelum balik , mesti ah kene bergambar kan for the last time =’)


Okay , aku da puas hati sampai xtaw nak taip ape lagi . Family day Tg. Bidara nie sangat seronok ,semoge tahun depan SMKTSI adekan lagi dan belum tentu aku dapat ikut sebab nak SPM =’( .. Pye-2 , Assalamualaikumwarohmatullahiwabarokatuh